Børs og finans

Vipps, så var Vipps oransje

Vipps kommer i ny drakt.

Vipps i ny drakt. Foto: Vipps.

Vipps i ny drakt. Foto: Vipps.

Artikkel av: Are  Strandli
7. desember 2017 - 09:15

Vipps skifter stil og ny farge blir oransje. 

"Med denne drakten er tanken å være utrolig enkle å få øye på når vi i tiden fremover vil poppe frem stadig nye steder rundt omkring i Norge. For nå som vi har fått med oss en stor gjeng av nye partnere og eiere, åpner det seg muligheter som vi ikke har hatt tidligere", heter det i en pressemelding.

- Kraften vi har fått skal vi bruke til å fortsette å gjøre betaling befriende enkelt. Og vel så viktig, sørge for at vi blir tilgjengelig overalt. Målet er å gjøre Vipps til Norges mest brukte valuta, sier vippssjef Rune Garborg. 

Selv med alt som har skjedd på Vipps-fronten det siste året med blant annet nye eiere, betyr ikke det at tempoet blir lavere.

- Hver dag møter folk på situasjoner der betaling er tungvint og lite praktisk, så det er masse igjen å gjøre. Alle som bruker Vipps synes for eksempel at det er noe pes at barn ikke kan bruke Vipps – og vi er enige. Så vi gleder oss veldig til å åpne Vipps også til de under femten. Målet er å levere gode tjenester som gjør at folk oppriktig føler at dagen deres blir litt bedre, sier Garborg, som tror betalingstjenester kan gjøres enda enklere enn i dag.

- Gjennom å tenke enkelt og utvikle smart teknologi er vi sikre på at vi kan gjøre betaling mye mer lettvint enn det er i dag. Vårt fokus er at det ikke handler betalingen i seg selv, men at folk skal få kjøpe, selge, gi eller få det de ønsker seg på enklest mulig måte. Også skal vi legge andre tjenester på toppen som gir verdi utover det, sier Rune Garborg.