Børs og finans

Polaris Media kuttet tapene

Polaris Media er mest fornøyd med abonnementsutviklingen.

Per Axel Koch, konsernsjef Polaris Media ASA. Foto: Scanpix

Per Axel Koch, konsernsjef Polaris Media ASA. Foto: Scanpix

Artikkel av: Øystein Byberg
14. februar 2018 - 07.17

Polaris Media melder om et resultat etter skatt på minus 1,8 millioner kroner i 4. kvartal 2017, mot minus 164,2 millioner kroner i samme periode året før.

Resultat per aksje ble minus 0,04 kroner, mot minus 3,36 kroner ved samme korsvei i 2016.

Resultatet før skatt ble 4,1 millioner kroner, sammenlignet med minus 193,3 millioner kroner året før.

Driftsresultatet ble 30,2 millioner kroner, mot minus 118,6 millioner kroner året før.

Driftsresultatet før nedskrivninger og avskrivninger (EBITDA) endte på 51,4 millioner kroner, mot minus 38,3 millioner kroner året før.

Driftsinntektene beløp seg til 403,9 millioner kroner, sammenlignet med 393,3 millioner kroner i 4. kvartal 2016.

Antall abonnenter øker 8 prosent til 195.439 (181.089), drevet av at antall rene digitale abonnementer øker til 44.711 (23.878). Nesten alle mediehusene i konsernet har vekst i antall abonnenter. Abonnementsinntektene økte 7 prosent i fjerde kvartal til 131 (123) millioner kroner.  I 2017 økte abonnementsinntektene med 6 prosent.

-Jeg gleder meg spesielt over at antall abonnenter øker betydelig, drevet av at antall rene digitale abonnementer nesten dobler seg, sier konsernsjef Per Axel Koch.

Her finner du rapporten og presentasjonen