Jobb & karriere

Kommersiell Forretningsutvikler/Business Analyst

Publisert: 24.05.2017
Søknadsfrist: Snarest

Telia Norge er gjennom en forvandling. Sammen skal vi bygge The New Generation Telco. Hva innebærer det? Mye vet vi allerede i dag. Mye vet vi fortsatt ikke. Det vi er sikre på er at mobilteknologi kan gjøre fantastiske ting, og at mulighetene er uendelige i en framtid der vi blir stadig mer koblet sammen. Både med hverandre og med produktene vi bruker. Derfor har vi rekruttert noen av landets skarpeste hoder til å drive utviklingen av tjenestene, produktene og servicen vår videre, samt oppdage nye muligheter i en bransje der alt er mulig. Og nå trenger vi enda flere. Vi trenger deg. Telia Norge AS er en del av Telia Company som er Nordens største mobiloperatør, og har merkevarene Telia, OneCall, Chess, Phonero og MyCall i det norske markedet

Sentral rolle som Kommersiell Forretningsutvikler / Business Analyst 

Til vårt Product & Offering Team i Telia Privat søker vi nå en forretningsutvikler / business analyst som vil bidra til å videreutvikle et av de mest sentrale satsningsområdene for Telia Norge; å utvikle og utnytte de kommersielle mulighetene i en av Norges største kundebaser.
Du har en helhetlig, strukturert og langsiktig tankegang og som evner å både kunne se de store linjene, men samtidig forstå betydningen av å kunne gjøre små grep.
Du blir en del av en svært synlig og viktig avdeling i Telia og du vil ha et utstrakt samarbeid på tvers av det kommersielle miljøet og andre områder i selskapet. Stillingen rapporterer til Head of Base Management.

Om stillingen

Som forretningsutvikler vil du få et bredt ansvarsområde med forvaltnings-, utviklings- og prosjektlederansvar for ulike aktiviteter og initiativ, og du vil bidra med å sette strategi og retning for flere områder innen kundebaseforvaltning i Telia Privat. Du vil få ansvar for å forsterke satsningen på området gjennom å utforske, konkretisere og gjennomføre tiltak som skaper lønnsomhet på kort og lang sikt med en kundesentrisk tilnærming. Du vil bli en del av et høyt presterende og kundeorientert miljø hvor du får stort ansvar og handlingsrom, og du vil sitte i en nøkkelrolle for å utvikle Telia Privat videre.

Arbeidsoppgaver:

  • Bistå i utvikling og forbedring, samt sette prosesser for kommersiell kundebaseforvaltning
  • Bidra til å finne nye kommersielle muligheter i dagens kundebase
  • Iverksette verdikjedeforbedringer og kundebaseanalyser for å optimalisere kundeopplevelsene, samt øke kundetilfredsheten
  • Ansvar for ulike forvaltningsprogrammer mot kundebasen
  • Ansvar for plan/roadmap og gjennomføring av denne
  • Oppsummere og formidle innsikt til relevante interne stakeholders, samt anbefale forslag til tiltak
  • Business case og lønnsomhetsanalyser
  • Konsekvensanalyse / Risikoanalyser
  • Optimalisere virkemiddelbruk og prioritere tiltak
  • Personaliserte tilbud og offering
  • Prosjektledelse

Vi ser etter deg med følgende kvalifikasjoner og erfaring:

  • 4-10 års relevant arbeidserfaring, gjerne fra base management, CRM, prosjektledelse, consulting eller tilsvarende
  • Kommersiell erfaring og forståelse viktig
  • Erfaring fra større og komplekse organisasjoner
  • Høyere relevant utdanning fra høgskole/universitet
  • God kunnskap i Powerpoint og Excel, samt innsikt i verktøy/prosesser for å drive prosjektstyring
  • Du har gode kommunikasjonsegenskaper både norsk og engelsk, skriftlig så vel som muntlig

Som person er du:

  • Resultatorientert og høy gjennomføringsevne. Du setter tydelige mål og jobber strukturert for å nå dem, du er proaktiv og tar eget ansvar for å drive prosessene dine fremover.
  • Evne til å kunne prioritere og være pragmatisk i en hektisk hverdag. Kundenes forventninger til oss er i stadig endring, og det er viktig at vi raskt kan omstille oss og svare på de behovene som finnes. Derfor søker vi deg som er fokusert på å finne gode løsninger, også når det krever å tenke nytt og snu på prioriteringene.
  • Kommunikasjon- og samarbeidsevner. Du samarbeider godt med andre på tvers av team, miljøer og strukturer. Du er god til å få med deg andre og engasjerer på veien mot å nå mål. Du er klar og tydelig i kommunikasjonen, både muntlig og skriftlig, og du er god til å holde presentasjoner.
  • Godt humør. Som person er du positiv og har godt humør.

Å jobbe i Telia Norge

Telia Norge er i en veldig spennende fase der vi sammen er på reisen mot å bli en New Generation Telco. Vi har en allerede sterk lagoppstilling, et prisbelønt nettverk, store satsinger på innovasjon samt en tydelig digitaliseringsagenda.

Telia Norge er gjennom en forvandling. Sammen skal vi bygge The New Generation Telco. Hva innebærer det? Mye vet vi allerede i dag. Mye vet vi fortsatt ikke. Det vi er sikre på er at mobilteknologi kan gjøre fantastiske ting, og at mulighetene er uendelige i en framtid der vi blir stadig mer koblet sammen. Både med hverandre og med produktene vi bruker. Derfor har vi rekruttert noen av landets skarpeste hoder til å drive utviklingen av tjenestene, produktene og servicen vår videre, samt oppdage nye muligheter i en bransje der alt er mulig. Og nå trenger vi enda flere. Vi trenger deg.