Jobb & karriere

PlayAd Media Group søker Head of Adops

Publisert: 21.12.2016
Søknadsfrist: Snarest

PlayAd Media Group ble lansert i Sverige i 2009, og er en av pionerene innen online videoannonsering. Vi tilbyr i dag innovative videoannonserings løsninger på alle digitale plattformer, og lager spennende og kreative løsninger for våre kunder. Vi har opplevd sterk vekst de siste årene, og i 2013 ble vi blant annet kåret til det femte raskest voksende selskapet av Deloitte, i deres Technology Fast 50 rangering i Sverige. Selskapet har i dag 50 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Det norske kontoret ble etablert høsten 2013 og har lokaler sentralt i Oslo. Vi opplever stor pågang etter våre produkter og tjenester og søker derfor å forsterke laget.

PlayAd Media Group søker Head of Adops

Vi søker en Traffic Manager som vil være med på den videre oppbyggingen av PlayAd Media Group Norge. Vi tror du har noen års erfaring fra medie eller mediebyråsiden og har høyere utdannelse. PMG er i oppbyggingsfasen, og vokser raskt. Derfor er det viktig at du er proaktiv, selvgående og at du liker å jobbe i en bransje i kontinuerlig endring.  Hos oss får du en variert og spennende hverdag med mange spennende utfordringer. Til daglig vil du ha kontakt med trafficavdelingene til de store mediehusene, mediebyråer og jobbe tett med kreative miljøer.

 

Hovedoppgaver:

  • Tradisjonell traffic managing på alle digitale enheter (desktop, webtv, tablets, mobil)
  • Kontroll av materiell, og tett dialog med kreative miljøer
  • Implementering og tracking
  • Utarbeide rapporter til medier og mediebyråer
  • Oppfølging og kontroll av kampanjer
  • Overordnet ansvar for at kampanjene går ihht brief og målsetting
  • Jobbe tett med produktutviklere for å optimalisere utnyttelsen av annonsevarelageret, fornye teknologien, a/b testing og yield management
  • Ta ansvar for vår programmatic satsing
  • Personalansvar

 

Egenskaper og kvalifikasjoner:

  • Forståelse av digitale forretningsmodeller og annonsesalg på digitale flater
  • Opptatt av detaljer, nøyaktig og ansvarsfull. Sterke problemløsende egenskaper
  • Evne til å ha mange baller i luften samtidig
  • Evne til å ta til seg ny kunnskap/teknologi raskt
  • God forståelse for programatic, behavioral targeting og generell datainnhenting vil være et pluss. Fortrinnsvis fra mediebyrå, publicist, annonsenettverk; SSP, DSP, DMP
  • Flytende i norsk muntlig og skriftlig, samt meget gode engelskkunnskaper
  • Resultatdrevet, og sterke analytiske evner
  • Relevant teknisk kompetanse (HTML, CSS, Javascript, Photoshop etc)
  • Utdannelse på Bachelornivå er en fordel, men ingen betingelse
  • Bredt relevant nettverk

Vi tilbyr:

  • Spennende, variert og selvstendig stilling i et selskap i sterk vekst
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode bonusmuligheter