Livsstil

Slik skal Rema lokke kresne kunder

– Vi går rett i strupen på Jacobs og skal utfordre dem på kvalitetsbegrepet.

Rema på Majorstuen - Foto: Finansavisen

Rema på Majorstuen - Foto: Finansavisen

Artikkel av: Øystein Byberg
20. mars 2017 - 08:07

Rema ønsker ifølge DN å ta en posisjon innen høykvalitetsvarer med sin nye egen merkevare Kolonihagen. 

 Kolonihagen-sjef Kristina Finne legger ikke skjul på at Rema vil konkurrere med Norgesgruppens egen premiummerkevare Jacobs Utvalgte.

– Vi går rett i strupen på Jacobs og skal utfordre dem på kvalitetsbegrepet. Man skulle tro at folks oppfatning av kvalitet ble styrt av at produktene har sort bakgrunn og gullskrift. For oss blir det innholdsløst, sier Finne til avisen.

Planen er å rette seg inn mot kunder som er opptatt av høy standard på etikk, økologi og bærekraft.

I første omgang lanseres 28 frokostprodukter.

– Etter hvert kommer vi med andre viktige kategorier. Vi skal øke andelen feinschmeckere i Rema med ting som ikke har vært i dagligvare før, sier Finne.