Næringsliv

Norske Facebook-selskaper slår seg sammen

De to norske selskapene Fanbooster og Fennek & Friends slår seg nå sammen.

Foto: Fanbooster

Foto: Fanbooster

Artikkel av: Stein Ove Haugen
11. september 2013 - 09.16

De to norske Facebook-selskapene Fanbooster og Fennek & Friends fusjonerer, opplyses det i en melding.

Selskapene har de siste tre årene vært harde konkurrenter, og det nye selskapet vil etter sammenslåingen bli et av Nordens ledende på markedsføringsløsninger til Facebook.

- Vi har fulgt hverandre lenge som gode venner og arge konkurrenter. Vi kjenner hverandre godt og har stor respekt for hverandre, sier daglig leder og eier i Fanbooster, Erik Eggum, i en kommentar.

Det nye selskapet vil fortsette under navnet Fanbooster, og vil være det eneste selskapet i Norge som er Facebook Preferred Marketing Developer.

InternasjonaltMålet med sammenslåingen er å skape en internasjonal suksess med utspring fra Norge.

- Vi har klokkertro på at vi kan skalere Fanbooster til en internasjonalt ledende aktør, sier medgründer av Fennek & Friends, Alexander M Grimstad.

Det nye selskapet har alt et godt fotfeste internasjonalt. Fanbooster har i dag salgskontorer i Storbritannia, Finland, Sverige, Tyskland, Benelux-landene og India, i tillegg til kontorene i Oslo og Kongsberg. Blant internasjonale Facebook-sider som bruker Fanbooster-produkter er Komplett, Norwegian, Moods of Norway, L'oreal, Feyenoord, Aston Villa FC og The Body Shop UK av de mest kjente.

Fennek & Friends bringer på sin side blant annet tjenesten iFrapp med seg inn i den nye konstellasjonen. iFrapp har i dag kunder på alle kontinenter og ble nylig kåret til en av de 30 beste Facebook-appene i verden av internasjonale PCMag.com.

Følg HegnarOnline på Facebook her!