Næringsliv

Trine (53) skal kapre kunder for meny

Landets største matblogger utstyres med handlevognknapp som går direkte til Menys nettbutikker.

Foto: NTB Scanpix

Foto: NTB Scanpix

Artikkel av: Eline Hvamstad
5. desember 2017 - 08:34

– 17. mai, påske og førjulen er høysesong. I fjor var det over en million unike brukere innom bloggen min i desember, sier Trine Sandberg, som står bak matbloggen Trines Matblogg og som også har solgt 370.000 kokebøker, til DN.

Avisen skriver at det har Meny ogsåmerket seg. Kjeden inngår et samarbeid med Sandberg for å løfte salgene i sin nettbutikk, som ligger godt bak forventning.

Fremover vil nesten alle oppskriftene og ukesmenyene på Trines Matblogg bli utstyrt med en knapp som lar leserne handle alle varene på Meny.no. Bloggen vil også bli utstyrt med ny funksjonalitet, hvor leserne blant annet kan lage seg profiler og sette sammen egne ukesmenyer, skriver DN.

– All vår markedsføring neste år kommer til å integrere netthandelen. Avisannonsene våre og tv-reklamene vil nevne at du kan få varene på nett eller i butikk, sier Meny-sjef Vegard Kjuus til avisen.

Kolonial.no er størst på mathandel på nett i Norge, og regner med å omsette for 800 millioner kroner i år.