Næringsliv

- Jeg synes jo «milliard» ligger godt på tungen

Kjetil Trys «lille pølsebod» har nådd en halv milliard i omsetning.

Kjetil Try. Foto: NTB Scanpix

Kjetil Try. Foto: NTB Scanpix

Artikkel av: Øystein Byberg
8. februar 2018 - 08.51

Kjetil Trys reklamebyråer rundet for første gang en halv milliard i brutto omsetning i 2017, skriver DN.

– Jeg synes det er rart å bruke ordet «milliard» om den lille pølsebua som vi startet for 20 år siden. Men å snakke om en omsetning på en halv milliard … Jeg synes jo «milliard» ligger godt på tungen. Å ha vært med på å skape det er litt overraskende, jeg er litt stolt faktisk. Men så handler det om å komme videre, sier Try.

Bruttoomsetningen i gruppen var på 575,8 millioner kroner,mens resultatet før skatt endte på 58 millioner kroner. 

Try er hovedeier og sjef i reklamebyrået Try as, som i tillegg til hovedbyrået består av søsterbyrået POL og performance marketing-byrået T/A Opt og tech-byrået APT.