Starbucks vil mer enn doble antallet utsalgssteder i India i løpet av en fireårsperiode, melder Bloomberg.
Kaffegiganten opplyser selv at den har som mål å operere 1.000 utsalgssteder på det indiske markedet innen 2028, som vil innebære én nyåpning hver tredje dag.
I dag har selskapet 390 utsalgssteder i 54 indiske byer via det 50/50-delte joint venturet med det lokale selskapet Tata Consumer Products, som ble opprettet med Starbucks' India-inntreden tilbake i 2012.
Ifølge Bloomberg ble det netto åpnet 22 nye Starbucks-kafeer i India i tredje kvartal i fjor, og inntektene økte med 14 prosent fra tilsvarende periode året før.
Dobler bemanningen
Starbucks forklarer India-akselerasjonen med at India ligger an til å bli verdens tredje største økonomi innen 2030.
«Indias strategiske betydning som et av Starbucks' raskest voksende markeder globalt innebærer at Starbucks vil doble sin tilstedeværelse i markedet,» skriver kaffegiganten.
Dobling av antallet utsalgssteder vil også innebære en dobling i bemanningen fra dagens rundt 4.300 til cirka 8.600 ansatte.
Globalt består Starbucks-kjeden av mer enn 38.000 utsalgssteder, inkludert mer enn 6.500 i Fastland-Kina, ifølge Bloomberg.