<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Godtebutikk plaget av sure kunder

Gottekungen klarer ikke å levere varene, men fortsetter å ta imot bestillinger. På Facebook etterlyser nær 600 kunder ordrene sine.

Publisert 13. aug. 2018 kl. 11.12
Oppdatert 13. aug. 2018 klokken 13.04
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 219 ord
Eivind Yggeseth

(Finansavisen): Tidligere i sommer gikk nettbutikken Gottekungen fra lokal til ekstern lager- og ordrebehandling. Siden har selskapet slitt med leveransene.- Det stemmer at noen kunder har ventet på varene sine i over fire uker, medgir Lars Laabak i Gottekungen overfor Finansavisen.- Den nye grossisten sender ikke ut varene etter dato på bestilling, men i en mer vilkårlig rekkefølge. Dette har overrasket oss, og er noe vi jobber med, fortsetter han.KlagestormSiden oppstarten i november har Gottekungen skrudd opp forventet leveringstid fra maks 14 til 25 virkedager. - Vi har fått med oss at det er rundt 600 kommentarer på Facebook som omhandler lang leveringstid, sier godtesjefen til avisen.Finansavisen har også vært i kontakt med kunder som er lovet penger tilbake, uten å få det i tide.- Når man driver nettbutikk, og folk blir kjent med produktet via internett, er det lavere terskel for å skrive negative omtaler, forsvarer gründeren seg.Forsvarer driftenTil tross for problemene fortsetter selskapet å ta imot bestillinger. Godteriselskapet annonserer også på Facebook for å styrke ordreinngangen, skriver avisen.- Hvorfor tar dere imot bestillinger når dere ikke klarer å levere?- Vi driver en bedrift, og det håper jeg du har forståelse for. Mange kunder får faktisk pakken sin relativt fort, sier Laabak til avisen.- Det er selvfølgelig opp til kunden om den velger oss eller en raskere leverandør, fortsetter han.