Ja, vi elsker Pernille Holmboe - Økonomi næringsliv - Hegnar.no

Ja, vi elsker Pernille Holmboe

Modellen Pernille Holmboe har en fantastisk evne til å fange nordmenns oppmerksomhet. Slikt blir det penger av.

Da svenske Gina Tricot åpnet sin første butikk i Oslo i fjor, var ambisjonen å omsette for 60 millioner kroner. I den anledning hentet selskapet inn den norske modellen Pernille Holmboe (30).



Ifølge Dagbladet.no landet omsetningen på 143 millioner kroner, og kjeden har nå åpnet over 20 butikker her i landet.





For mange nordmenn har Pernille Holmboe blitt ensbetydende med Gina Tricot.



- Vi bruker samme jente i alle markedene våre. Dette fordi vi har et homogent syn på markedsføring. Ved å bruke det samme ansiktet oppfattes vi som langsiktige og man vet straks hvem det handler om, sier markedssjef Victor Appleqvist til Dagbladet.no.

Laster inn søk
fallback
Annonser fra Google


Tips oss