Børs og finans

Ledelsen snakker om gjennombrudd – aksjen hopper ni prosent

Jørgen Waaler. Foto: StrongPoint.

Jørgen Waaler.

Artikkel av: Stian Jacobsen
29. mars 2017 - 09.22

StrongPoint i Sverige har i dag signert en rammeavtale med Axfood for leveranser av StrongPoints Click & Collect-løsninger.

«Gjennombrudd for Click & Collect i Norden», er overskriften på børsmeldingen fra selskapet.

StrongPoints selvbetjente henteskap - «lockers» - har 39 konfigurerbare rom for frys-, kjøl- og normal temperatur slik at absolutt alle typer dagligvarer kan utleveres. Skapene kan stå både innendørs og utendørs - i inntil 30 kuldegrader.

Løsningen er 100 prosent utviklet av StrongPoint og har vært testet flere steder i Stockholm gjennom 2016.

- Effektiv utlevering av dagligvarer, uten kostbare transporter og uten krav til avtalte leverings- tidspunkter, er nøkkelen til fremtidens e-handel for dagligvarer og for StrongPoints Click & Collect-suksess, sier konsernsjef Jørgen Waaler i StrongPoint.

En ordre på de første syv systemene er allerede mottatt.

Nyheten blir godt mottatt på Oslo Børs hvor aksjen hopper 8,8 prosent til 16 kroner.