Børs og finans

Kygos sideprosjekt dro inn 31 mill. på fire måneder

Neste år skal selskapet selge merkevarer til hele verden. 

Artikkel av: Marianne Løland Skarsgård
14. juni 2017 - 11.09

Som Kapital omtalte i september i fjor lanserte Norske Kyrre Gørvel-Dahll, bedre kjent under artistnavnet Kygo, sin egen kleskolleksjon. Det ga resultater.

På drøye fire måneder solgte han ifølge Kygo Lifes årsregnskap for fjoråret, klær og lydprodukter for 31 millioner kroner, og klokket inn et årsresultat på 436.000 kroner, skriver DN.no.

- Vi er veldig godt fornøyd med resultatet. Det å få en god start, og til og med komme i pluss det første året er alltid greit, sier daglig leder Jon Inge Gullikstad i Kygo Life til nettstedet. 

 Han er nå i gang med å få på plass selskapets første fysiske butikk, som skal være en såkalt pop up-butikk i sentrum av Oslo, med leiekontrakt frem til nyttår. 

Men til tross for at kolleksjonen har klart å håve inn millioner på å satse på artistnavnet til Gørvel-Dahll, er planen ifølge DN.no å bygge opp merkevaren som en selvstendig vare. 

- Vi bygger en merkevare som skal vare over tid, og ikke bare være avhengig av Kygos musikk, sier Gullikstad, som har planer om å ekspandere globalt innen 2018.