Børs og finans

Schibsted-oppkjøp for Polaris Media

Tar 34 prosent etter emisjon.

F. v. finansdirektør Per Olav Monseth i Polaris Media, Polaris Media Midt-Norge-sjef Tove Nedreberg, HHN-styreleder Cathrine Laksfoss og HHN-sjef Anders Angen. Foto: Ludvig Fjellberg.

F. v. finansdirektør Per Olav Monseth i Polaris Media, Polaris Media Midt-Norge-sjef Tove Nedreberg, HHN-styreleder Cathrine Laksfoss og HHN-sjef Anders Angen. Foto: Ludvig Fjellberg.

Artikkel av: Odd Steinar Parr
8. mars 2018 - 15.26

Polaris Media har etter en rettet emisjon gått inn på eiersiden og kjøpt 34 prosent av Schibsteds heleide logistikkselskap Helthjem Netthandel (HHN), går det frem av en børsmelding.

Selskapet selger og utvikler løsninger for distribusjon av varer handlet på nett, og har avtaler som sikrer dem et distribusjonsnettverk som når over 90 prosent av landets husstander tidlig morgen 6-7 dager i uken.

- Netthandelsmarkedet vokser i et enormt tempo. Samtidig forventer dagens forbrukerne rask, enkel og rimelig levering helt hjem til døren. I 2020 er det forventet at det vil handles 85 millioner pakker på nett, nesten tre ganger så mange som i fjor. Flertallet ønsker i dag hjemlevering, og dette tallet vil bare fortsette å øke. Det sier litt om potensialet vårt, sier HHN-sjef Anders Lunde Angen i en pressemelding.

Schibsted overtok HHN etter at Amedia solgte seg ut i fjor høst.

Hele meldingen her.