An Error Occurred: Forbidden

Oops! An Error Occurred

The server returned a "403 Forbidden".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.
Børs og finans

Solgte 25.000 apper første året - uten markedsføring

Foreldre blar opp for lesespillet Poio. Nå vil Schibsted hjelpe gründerne å ta Skandinavia.

Foto: AP Photo/Marcio Jose.

Foto: AP Photo/Marcio Jose.

Artikkel av: Martine Holøien
22. april 2018 - 12.41

Lesespillet Poio som ble lansert i fjor fikk raskt en solid posisjon i app-læringsmarkedet, med minimal markedsføring. Fjoråret endte med 25.000 solgte kopier, selv med en pris på 200 kroner per app.

- Vi ser at folk er villige til å betale 200 kroner for en app fra et ukjent selskap. Det tyder på betalingsvillighet og at jungeltelegrafen fungerer, sier gründer Daniel Senn til avisen.

Nå går ferden videre til Sverige og Danmark. Med seg har de Schibsted på laget.

- Vi har stor tro på spillbaserte læringsverktøy der læring kombineres med mestring og glede, sier Christian Horn Hanssen, investeringssjef i Norge for Schibsted Growth, til DN.

Schibsted går nå inn med fire millioner kroner, som gir dem 12,5 prosent av aksjene, ifølge avisen. Dette priser selskapet til 32 millioner kroner. Samtidig går Halgrim Thon, Olav Thons nevø og tidligere adm. direktør i Thon-gruppen, inn som investor.