Børs og finans

Lindex øker netthandelen

Moteselskapets nettsalg økte med 66 prosent i 2. kvartal.

Foto: Heiko Junge / NTB Scanpix

Foto: Heiko Junge / NTB Scanpix

Artikkel av: Marianne Løland Skarsgård
16. august 2018 - 09.03

Moteselskapet Lindex’ driftsresultat økte i 2. kvartal 2018 med 56 prosent sammenlignet med året før, og utgjorde 19,6 millioner euro, tilsvarende 187,96 millioner kroner.

«En sterk salgsøkning med høyere bruttomargin og et vellykket effektivitetsprogram har bidratt til økningen i fortjeneste», heter det i en pressemelding.

- I løpet av året har Lindex implementert endringer og innsats for å styrke konkurransekraften og øke lønnsomheten. Dette får nå en positiv effekt, og det sterke resultat gjenspeiler Lindex’ gode vekst, kommenterer konsernsjef Susanne Ehnbåge.

Det totale salget økte i 2. kvartal med 5,4 prosent i lokal valuta og med 4,5 prosent i sammenlignbare butikker. Salget økte i de første seks månedene med 1,1 prosent i lokale valutaer og 0,3 prosent i sammenlignbare butikker.

- Vi har styrket vårt kommersielle motetilbud, og den gode salgsytelsen i alle Lindex’ markeder er et bevis på dette. Våre nettsalg økte med hele 66 prosent i 2. kvartal, og vår digitale innsats er viktig for å gi kundene våre en enda mer inspirerende handleopplevelse.(..), sier Ehnbåge.

An Error Occurred: Forbidden

Oops! An Error Occurred

The server returned a "403 Forbidden".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.