Børs og finans

Henter 100 millioner for «å gi gass»

Norske TicketCo henter ti millioner euro for å gi gass i Europa. 

Foto hentet fra selskapets hjemmeside.

Foto hentet fra selskapets hjemmeside.

Artikkel av: Martine Holøien
10. januar 2019 - 08.42

Det norske start-up-selskapet TicketCo fra Bergen kjemper for å få innpass hos mindre festivaler og konsertarrangører med sin mobilrettede betalingsløsning. Nå skal TicketCo ekspandere i Europa, og har samtidig signert en avtale for å selge billetter for fotballklubben Kilmarnock i Skottland, ifølge DN.

- Vi henter inn 10 millioner euro (om lag 100 millioner kroner) for å gi gass i Storbritannia, Polen og Sverige og åpne to land til, sier gründer Carl-Erik Moberg til DN.

Transaksjonsvolumet gjennom norske TicketCos systemer økte ifølge avisen fra 364 millioner kroner i 2017 til 546 millioner kroner i fjor. Målet er å passere én milliard i 2020.

Driftsinntektene i selskapet økte fra 19 til 26,5 millioner kroner i 2018.