Livsstil

Hesteveddeløp skal bli det nye og hippe

Dansk spillselskap frister med champagne, kjendiser og hattekåring for å få flere kvinner til veddeløpsbanen.

Ascot Derby - Foto - Scanpix

Ascot Derby - Foto - Scanpix

Artikkel av: Karen Thue
31. august 2012 - 12.22

Da den norske Derby-dagen ble avholdt for en ukes tid siden var det mange selebre tilsukere med fine hatter tilstede. Blant dem var søstrene Fredriksen.

Cecilie Fredriksen har tidligere uttalt til DN at hun har tatt opp hestehobbyen, og at det er et mål for henne å ta amatørlisens som jockey. To av søstrenes hester, Palermo og Coprah, deltok i løpet.

Nå kan det vise seg at Cecilie Fredriksen er i spydspissen på en ny trend.

Nettstedet markedsforing.dk opplyser at det danske spillselskapet Dantoto ønsker å gjøre veddeløp til en attraksjon for de unge og vakre, og ikke minst for kvinner.

I første omgang skal det avholdes "Damenes Dag" på søndag, hvor alt fokus er på kvinnen.

Kvinnene skal hedres med priser for vakreste hatt og antrekk. Videre vil det bli avhold et eget race for kvinnelige jockeys, der vinneren vil få sin egen vekt i champagne. Ikke minst har Dantoto økt spenningen ved å invitere 120 kvinnelige berømtheter.

Dantoto har gått offensivt til verks for å markedsføre seg. De har satset på PR, events og word of mouth-markedsføring, og har invitert bloggere og skribenter i livsstilsredaksjoner samt kvinner med jobber i mote- og markedsføringsbransjen til søndagens event på Klampenborg Galopbane. Generelt vil det komme kvinner som har et omfattende netverk.

- Vi tror på, at rigtig mange kvinder vil elske hestevæddeløb, hvis de blot prøver det. Modsat fodbold og ishockey, der er domineret af kampråb og fanklubber, er kulturen omkring hestevæddeløb drevet af flotte omgivelser, smukke dyr og så selvfølgelig fart og action, forteller marketingkoordinator Morten Kofoed Sørensen fra Dantoto og viser til, at hesteveddeløp er en hip attraksjon i både England og Sverige.

FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK HER!