Livsstil

Møllerens satser i rosasegmentet

Møllerens i samarbeid med en av Norges mest kjente bakeblogger.

Manuela Kjeilen - Foto - Møllerens

Manuela Kjeilen - Foto - Møllerens

Artikkel av: Stein Ove Haugen
7. mai 2013 - 09.05

En rosa bakemiksserie utviklet i samarbeid med Manuela Kjeilen, en av Norges mest kjente rosa-bakeblogger, er en satsing Salgs- og markedsdirektør i Møllerens Jan Erik Eikeland har store forventninger til.

- Vi i Møllerens synes det er fantastisk mye kreativt som skjer i bloggsfæren. Blogger har en enorm formidlingskraft, og bakeblogging og cupcakesbaking er virkelig blitt en stor ting. Allerede ser vi en stor interesse og etterspørsel etter våre nye Manuelaprodukter, sier Eikeland i en pressemelding fra Møllerens.

Manuela står bak bakebloggen Passion4baking som har 50 000 daglige lesere. Cupcakes-bakemiksserien som Møllerens nå lanserer er basert på cupcakesoppskriften til Manuelas egen mor. Bakemiksserien skal være et alternativ i butikkhyllene til de som ønsker å gjøre litt mer ut av bakeprosessen, og hovedmålgruppen er kvinner i alderen 20-50 år. Manuela synes det er en stor anerkjennelse å få sin egen bakemiksserie.

- Som rosablogger og lidenskapelig baker er det selvfølgelig utrolig gøy å få en egen kakeserie. Jeg har vært aktivt deltagende i hele utviklingsprosessen og har fått satt mitt personlige preg på produktene, sier Kjeilen.

Møllerens satser tungt i bakemikssegmentet og ser en stadig økende salgstrend på bakemiksprodukter, forteller Salgs-og markedsdirektør Eikeland i Møllerens.

- Folk ønsker å beholde det beste ved bakingen og få lukten av nybakt i huset, men er takknemlige for lettvinte og praktiske løsninger når de skal bake. Med vår Manuelaserie har vi tatt bakemiksene til et nytt kvalitetsnivå, sier Eikeland i pressemeldingen.

FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK