Livsstil

Nettbutikken Nelly nådde milliarden i 2014

Tross styrket dollarkurs opplevde Nelly en jevn oppgang i salget.

Foto:Nelly

Foto:Nelly

Artikkel av: Karen Thue
9. februar 2015 - 12.56

I slutten av 2014 nådde nettbutikken Nelly en omsetning på én milliard SEK. Organisasjonen består av motenetthandelen Nelly.com, NLYMan.com og Members.com.

I løpet av fjerde kvartal i 2014 økte Nelly salget med 14%. Totalt så selskapet en oppgang i salget på 18% fra året før. Til tross for en styrket amerikansk dollar, kan altså selskapet se tilbake på et jevnt økende resultat. Tallene skyldes ifølge selskapet at Nelly har ekspandert sin produksjon av egne merker. I dag står interne merkevarer for 31% av det totalet salget.

Videre har Nelly også utvidet sine salgsvolum og forbedret effektiviteten av verdikjeden og logistikken.

CEO i Nelly, Magnus Månsson, sier følgende i en pressemelding:

- Vi er stolte av å ha nådd milliarden og faktisk gått over 1,1  milliarder i 2014.

Selskapet har lansert en ny logotype og en ny responsiv nettside tilpasset smarttelefoner og nettbrett.

- Disse endringene har og vil ytterligere øke vår evne til å fortsette vår ekspansjon globalt, sier Månsson.