Livsstil

Norsk motemerke stusser over navnlikhet

Damene bak WoolLand synes navnet på Moods of Norways nye kleskolleksjon var slående likt deres merkevarenavn.

Peder Kristian Børresen og Simen A. Staalnacke. Foto: Scanpix

Peder Kristian Børresen og Simen A. Staalnacke. Foto: Scanpix

Artikkel av: Eline Hvamstad
6. august 2015 - 07.54

Moods of Norway slapp nylig sin nye kleskolleksjon " Woodland". Damene bak det norske motemerket WoolLand synes det var slående likt deres merkenavn, skriver DN.

- Vi så det på Instagram. Det er som om vi skulle skrevet Woods of Norway. Vi har ikke lyst til å være grinebitere på Moods for det, men vi synes det var rart at navnet skulle være såpåass likt et annet merkenavn, sier Annette Steen Lien i den norske ulltøysprodusenten WoolLand til avisen.

Moods of Norway sier til DN at det bare høres likt ut.

- Hverken design eller inspirasjon har noen likhet med WoolLand. At vårt kolleksjonsnavn og deres merkenavn høres litt like ut, er nok den eneste likheten. Vi heter fortsatt Moods of Norwat, og det kommer vi til å fortsette med, sier pr- og markedssjef Marcus Håkonsen i Moods of Norway til avisen.