Motor

300 nordmenn i kø for ny biltjeneste

– Vi rigget en pilot for 25–30 biler uten noen markedsføring. Nå står 300 stykker på venteliste 

Gammel og ny Mazda CX-5

Gammel og ny Mazda CX-5

Artikkel av: Øystein Byberg
23. august 2018 - 12.19

Nordens største bilfinansieringsselskap, Santander Consumer Bank, dannet rett før sommeren et pilotprosjekt sammen med bilforhandleren Kverneland bil, kalt shft.no. De ønsket å finne ut om bilkunder er interessert i å abonnere på bil fremfor å kjøpe eller lease den.

Santanders nordiske sjef, Michael Hvidsten sier til DN at responsen har vært over all forventning.

– Vi rigget en pilot for 25–30 biler uten noen markedsføring. Nå står 300 stykker på venteliste for å være med på abonnementsordningen. Da ser vi at vi pirker på noe som det er behov for der ute, sier han.

På spørsmål om hvor mye koster det å abonnere på en bil, svarer Hvidsten:

– Prisen på et slikt abonnement varierer etter hva slags bil du leier, men i eksemplene vi bruker i pilotprosjektet, så er månedsprisen 6.000 kroner for en nyere Volvo stasjonsvogn. Da er alt unntatt drivstoff inkludert.