An Error Occurred: Forbidden

Oops! An Error Occurred

The server returned a "403 Forbidden".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.
Næringsliv

Pepsi Raw har floppet

Pepsi Raw har vært en flopp siden lanseringen i fjor sommer.

Pepsi Raw. Foto: Ringnes

Pepsi Raw. Foto: Ringnes

Artikkel av: Øystein Byberg
8. februar 2011 - 05.50

Pepsi lanserte sitt nye produkt Raw i Norge 1. august i fjor. Norge ble det første markedet i verden med fulldistribusjon av det nye produktet. Raw skulle flyte på en trend med naturlige råvarer, men har ifølge Finansavisen floppet.

Markedsdirektør Anders Røed i Ringnes opplyser at Pepsi Raw har hatt én til tre prosent andel av det totale colamarkedet målt i verdi. Og tendensen er fallende.

- Den laveste markedsandelen på én prosent kom i januar, og de siste par-tre ukene har det vært en svakt fallende tendens. Men så har det også vært en periode med jul og julebrus, så utviklingen er ikke helt representativ, sier Røed.

- Vi hadde håpet å selge enda mer av produktet, men lansering og innovasjon er generelt krevende. Vi så også det med lanseringen av Pepsi Max. Den hadde heller ikke høye salgstall i begynnelsen, men etter hvert har produktet blitt en suksess, sier Røed.