Næringsliv

De doblet salget

Matkasser kan ha truffet en nerve i markedet. I fjor passerte de to største aktørene en omsetning på totalt 700 millioner kroner.

Skjermdump: Godtlevert.no

Artikkel av: Siri Knutsen Vosgraff
27. april 2016 - 08.36

De to største middagsmatkassene, Adams Matkasse og Godtlevert.no, doblet salget og gikk med overskudd i fjor. Også dagligvarehandelen Kolonial.no og økologikassene til Kolonihagen fikk god vekst, skriver Dagens Næringsliv.

Godtlevert.no og Adams Matkasse omsatte i fjor for henholdsvis 420 og 303 millioner kroner, og de fire selskapene omsatte i 2015 totalt for over 830 millioner kroner.

Sigmund Festøy i analyseselskapet Plot mener matkassene har truffet en nerve i markedet, og mener det ligger enorme muligheter for å skreddersy alle slags pakker for kundene.

- Utviklingen hittil i år er fin, jeg tror vi også skal få en sterk vekst i 2016 uten at jeg vil være mer konkret nå, sier adm. direktør i Adams Matkasse, Veslemøy Tvedt Fredriksen, som ikke vil avsløre hvor mange matkasser de nå selger eller budsjettet for 2016.

Det vil heller ikke Godtlevert.no-sjefen Kjetil Graver.

- Jeg tror vi vil passere milliarden i omsetning i løpet av to-tre år, sier han til DN.