Næringsliv

Nostalgi til 30 millioner kroner?

Artikkel av: Stian Jacobsen
25. august 2016 - 09.58

Chris Collings og Thomas Borgvang i Nordic Beats er klare med en ny runde med 90 talls-nostalgi, denne gang i Oslo, Stavanger og Bergen.

- Før gjorde vi alt selv og gapte over for mye. I 2012 satset vi for stort og måtte til slutt begjære oppbud. Da vi startet på nytt valgte vi kun å satse på Oslo, forteller Collings til Hegnar.no.

Nå er det på tide med ekspansjon. I fjor inngikk Nordic Beats et samarbeid med Stavanger Artistbyrå og nå har de inngått samarbeid med Bergen Live.

De to herrene jobber også mot å legge til Trondheim som en fjerde by i 2018, etter nye Trondheim Spektrum står ferdig.

- Vi forventer utsolgt i Bergenshallen med 5.000 billetter. Det har vi tidligere hatt i samme hall. Denne gang samarbeider vi med Bergen Live som gjør at vi står enda sterkere, sier arrangøren. 

Blant artistene som vil underholde det norske folk i 2017 finner vi kjente navn som Scooter, Snap, C+C Music Factory, Darude og boybandet East 17.

Totalt 13 artister skal stå på scenen under neste års We Love The 90's.

Nordic Beats regner med å selge billetter for 20 millioner i Oslo, Bergen og Stavanger. Videre regner de med at baromsetningen blir på rundt 9,5 millioner kroner. Halvparten av all omsetning forventes i hovedstaden.

- I tillegg er det noe VIP- og sponsorpakker inn i bildet. Det betyr cirka 30 millioner kroner i total omsetning på de tre showene. Omsetningen går på tre ulike selskaper, ettersom at billettsalg selges direkte selv av Bergen Live og Stavanger Artistbyrå, forteller arrangøren.