Næringsliv

Giganttap for Moods of Norway

Klesprodusenten Moods of Norway har tapt 76 millioner kroner over en treårsperiode.

Artikkel av: NTB
26. juli 2017 - 11.10

– Dette er en tøff bransje med hard konkurranse og pressede marginer. Når innkjøpsprisene stiger med 40–60 prosent er det klart at det blir tøffe tak, sier administrerende direktør Jan Egil Flo i Moods of Norway til Finansavisen.

Varner-gruppen, som i fjor kjøpte en firedel av selskapet, verdsetter de samlede verdiene i kleskjeden til 40 millioner kroner. Noe som tilsvarer et verdifall på 92,5 prosent siden topp-vurderingene på 540 millioner i 2013, ifølge avisa.

Siden 2003 har klesmerket hatt stor internasjonal suksess. I løpet av en tiårsperiode har Simen Staalnacke, Peder Børresen og Stefan Dahlkvist gått fra gründervirksomhet, til å kle opp internasjonale stjerner og drive butikker i verdensmetropolene Los Angeles og New York.

(©NTB)