Næringsliv

Solgte kebab for 105 millioner

Bislett Kebab House økte omsetningen med nesten 30 prosent i 2017. 

Kebab. Foto: (AP Photo/Gero Breloer.

Kebab. Foto: (AP Photo/Gero Breloer.

Artikkel av: John Inge Seljehaug
14. juni 2018 - 06.29

Bislett Kebab House (BKH) omsatte i fjor for over 105 millioner kroner, skriver Dagens Næringsliv. 

Det er opp fra omsetningen året før på 81,1 millioner kroner, tilsvarende en oppgang på 27 prosent.

- Veksten var som forventet, så vi er godt fornøyd. Jeg vil rette en stor takk til alle våre ansatte som daglig gjør en god jobb, sier Tariq Aziz, ifølge avisen. 

Driftsresultatet endte på 26,2 millioner kroner, mot 21,6 millioner kroner i 2016.

Resultatet før skatt økte fra 20,2 til 23,6 millioner kroner. 

Aziz-brødrenes kebabkonsern skal utvides nå utvides ytterligere til Lillestrøm. Konsernet består i dag av åtte spisesteder rundt Oslo.