Næringsliv

Klagestorm

Godtebutikk plaget av sure kunder

Gottekungen klarer ikke å levere varene, men fortsetter å ta imot bestillinger. På Facebook etterlyser nær 600 kunder ordrene sine.

Foto: Eivind Yggeseth / Finansavisen.

Foto: Eivind Yggeseth / Finansavisen.

Artikkel av:  Redaksjonen
13. august 2018 - 11.12

(Finansavisen): Tidligere i sommer gikk nettbutikken Gottekungen fra lokal til ekstern lager- og ordrebehandling. Siden har selskapet slitt med leveransene.

- Det stemmer at noen kunder har ventet på varene sine i over fire uker, medgir Lars Laabak i Gottekungen overfor Finansavisen.

- Den nye grossisten sender ikke ut varene etter dato på bestilling, men i en mer vilkårlig rekkefølge. Dette har overrasket oss, og er noe vi jobber med, fortsetter han.

Klagestorm

Siden oppstarten i november har Gottekungen skrudd opp forventet leveringstid fra maks 14 til 25 virkedager. 

- Vi har fått med oss at det er rundt 600 kommentarer på Facebook som omhandler lang leveringstid, sier godtesjefen til avisen.

Finansavisen har også vært i kontakt med kunder som er lovet penger tilbake, uten å få det i tide.

- Når man driver nettbutikk, og folk blir kjent med produktet via internett, er det lavere terskel for å skrive negative omtaler, forsvarer gründeren seg.

Forsvarer driften

Til tross for problemene fortsetter selskapet å ta imot bestillinger. Godteriselskapet annonserer også på Facebook for å styrke ordreinngangen, skriver avisen.

- Hvorfor tar dere imot bestillinger når dere ikke klarer å levere?

- Vi driver en bedrift, og det håper jeg du har forståelse for. Mange kunder får faktisk pakken sin relativt fort, sier Laabak til avisen.

- Det er selvfølgelig opp til kunden om den velger oss eller en raskere leverandør, fortsetter han.