An Error Occurred: Forbidden

Oops! An Error Occurred

The server returned a "403 Forbidden".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.
Næringsliv

Solgte sjampo og balsam for 131 millioner kroner

I sitt første hele regnskapsår solgte HFC Prestige International Norway hårpleieprodukter for 131 millioner kroner.

Foto: LStockStudio / Shutterstock / NTB scanpix

Foto: LStockStudio / Shutterstock / NTB scanpix

Artikkel av: Lena S. Falck
12. januar 2019 - 08.52

Finansavisen: I juli 2015 kunngjorde den amerikanske duft-, kosmetikk- og hudpleiegiganten Coty at de hadde betalt svimlende 12,5 milliarder dollar for å overta 43 av Procter & Gambles brands.

Kjente merkevarer

Merkene som ble solgt var blant annet Wella, Clairol, Max Factor, Hugo Boss og Gucci. Året før genererte de 43 merkene en samlet omsetning på 5,9 milliarder dollar for Procter & Gamble.

Som et ledd i overføringen av produktene fra Procter & Gamble til Coty ble det norske selskapet HFC Prestige International Norway etablert mot slutten av 2015. Selve virksomheten i det norske datterselskapet ble imidlertid først startet mot slutten av september 2016. 

Distribuerer

Nå har HFC Prestige International Norway levert tall for sitt første hele regnskapsår. Det viser en omsetning på 131 millioner kroner og et resultat før skatt på 4 millioner pr. 30. juni 2018. Året før – oppstartsåret – lød omsetningen på 36 millioner.

Det lyktes ikke Finansavisen å komme i kontakt med sjefen for HFC Prestige International Norway, Michaela Rinaldo.

Fra selskapets kundeservice blir det opplyst at det norske selskapet distribuerer hårpleieproduktene Wella, Sebastian, Sassoon, Nioxin og GHD samt neglelakk­merket OPI.