Næringsliv

Superlønnsom nettbutikk

Etter en padletur skapte han en ny oppkjøpskandidat.

Foto: NAR studio / Shutterstock / NTB scanpix.

Foto: NAR studio / Shutterstock / NTB scanpix.

Artikkel av: Martine Holøien
18. mars 2019 - 08.09

- Vi har solgt så mange hengekøyer at du tror det ikke. Tallet må være en hemmelighet, sier Rune Kjeldsen i Hekta på tur til DN. 

Kjeldsen hadde ifølge avisen solgt firmaet sitt for nærmere 100 millioner kroner, og bestemte seg etter en padletur for å starte en ny nettbutikk, noe som var alt annet enn enkelt.

- Etter den første annonsekampanjen var det like mye trøkk som på kirkegården klokken 12 om natten. Det kom ikke én ordre, forteller han til avisen. 

Hekta på tur nådde i fjor en omsetning på 40 millioner kroner, mens resultatet var på fire millioner, ifølge DN. Utviklingen til Hekta på tur har vært så positiv at Kjeldsen har fått flere henvendelser fra private oppkjøpsfond.

- Vi får et par henvendelser i året, men det er ikke aktuelt. Jeg har to barn som vil overta, sier han til avisen.