Næringsliv

Nå ryker banktjenesten til Posten

DNB vil ikke lenger levere sine tjenester gjennom Posten.

Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix

Artikkel av: Siri Knutsen Vosgraff
26. april 2019 - 08.44

DNB avvikler nå avtalen om å levere banktjenester gjennom Posten, opplyses det i en pressemelding.

Posten og DNBs avtale utløper ved utgangen av 2019, og den har det siste året vært oppe til ordinær forhandling.

Ifølge meldingen har DNB ønsket å få med seg resten av det norske bankfellesskapet på Post i Butikk-løsningen uten at dette har ført frem. I mangel av en felles løsning har storbanken dermed valgt å la avtalen med Posten utløpe.

- Vi synes det er synd at det ikke har vært mulig å få til en ny avtale om banktjenester i postnettet. Våre kunder har i alle år utført en rekke banktjenester i Postens unike og landsdekkende nettverk av postkontor og Post i Butikk. Vi vil sammen med DNB jobbe for å finne gode overgangsløsninger, sier pressesjef i Posten Norge, John Eckhoff, i en kommentar.

Posten har i dag plikt til å tilby grunnleggende banktjenester gjennom landposttjenesten, og DNB har også sagt opp denne avtalen. 

- Vi tar denne forpliktelsen svært alvorlig og vil i samarbeid med myndighetene jobbe for å finne en videre løsning for banktjenester gjennom landpostnettet, påpeker Eckhoff.