Næringsliv
Dette produktet har ingen tilknytning til redaksjonene i Hegnar Media.
Hegnar Agenda
Annonsørinnhold

Konferanse 18/6: Hør de fremste innen digital markedsføring!

Nye aktører som «tar markedet» og etablerte som klarer omstillingen. Nå kan du treffe et knippe av bedriftene som har lykkes best med å omsette digital markedsføring i økt salg.

29. mai 2019 - 15.41

Er du som leder klar for den digitale fremtiden innen markedsføring?

Finansavisen, Kapital og Hegnar forteller daglig om fantastisk vekst og resultater i næringslivet. Og noen ganger pirker de i selskaper som ikke gjør det like skarpt. Hittil i år har 260 butikker gått konkurs. Stadig oftere er skillet suksess og fiasko et spørsmål om markedsføring og digitalisering – særlig begge deler samtidig.

På konferansen Fremtidens markedsføring får du høre hvordan nye og etablerte selskaper har lykkes med digitalisering.

Spillereglene endrer seg – stadig mer

Hvordan orienterer kunden seg i markedet før et kjøp? Hvor er det på lager eller i butikken? Er prisen konkurransedyktig? Kan produktet tilpasses uten at kunden ringer eller møter opp i butikken? Hvilke kundeopplevelser forventes? Og, hvordan kan markedsføringen tilpasses hver enkelt kunde når man vet så utrolig mye mer om dem enn før?

Selv om de fleste av oss har surfet på nett i 25 år allerede, er det først nå at den digitale kraften virkelig snur opp ned på handelen. I møte med den friheten digitale kanaler tilbyr, blir det tungvint å reise fra butikk til butikk på jakt etter et produkt. Du får neppe mer kunnskap fra butikkmedarbeideren enn det du kan se, lese eller høre fra uavhengige eksperter på nett. Og du må som regel selv ta med deg tingen hjem.

Fortsetter konkursbølgen i detaljhandelen som nå, vil 600 bedrifter være borte før nyttår. Men, endringene skjer selvsagt ikke bare innen handel og B2C. I de aller fleste bransjer, også i B2B-markedet, er digital markedsføring allerede et avgjørende premiss.

Bestill billetter her!

La deg inspirere av de som har lykkes

Derfor har Hegnar Event samlet et A-lag av markedsførere som står midt oppe i vellykkede digitale satsinger, for at andre bedrifter skal kunne lære og la seg inspirere. Datoen er tirsdag 18. juni, fra kl kl 0830-1200 på Grand Hotel i Oslo.

At de fleste kjøper Tesla på nett, er kanskje ikke så overraskende. For en etablert bedrift mener vi det er minst like nyttig å høre at Volvo nå selger hver femte bil online. Derfor har vi invitert Global Rollout Manager Cecilia Ernby i Volvo Cars for å snakke ikke bare om egen suksess, men også hvilke barrierer de måtte bryte for å endre markedsføringen.

Digitaliseringen revolusjonerer ikke bare kundeopplevelsen, men også bedriftens mulighet til å tilpasse markedsføringen til publikum. CRM-sjef i Komplett Bank Hilde Berge Aasen og forretningsutvikler Lars Martin Lund i ItumX presenterer hvordan banken bruker innsiktsdata til å personalisere, optimalisere og måle resultat.

Teknologien gir også helt andre muligheter til å måle effekten av markedsføring enn det som har vært tilgjengelig før. Det er ikke minst nyttig for markedsførere som blir utfordret av ledelsen til å vise resultater av de valgene man gjør digitalt. Har markedsføringen målbar verdi for salget? For å gi oss et innblikk i dette har vi invitert en veletablert B2B-aktør, Nordic Semiconductor. Online Presence Manager Eivind A. Sivertsen vil snakke om hvordan verdien av digital markedsføring kan måles når salgsprosessene er lange.

Selv om verktøyene er nye og kundenes forventninger er endret, er mange av målene fortsatt de samme. Har dere virkelig satt dere i kundens sko? Hvordan skaper dere tilfredse og lojale kunder i en digital virkelighet?

Dette og mer får du høre om på vårt seminar. Og du, de påmeldte er fra alle bransjer. Kanskje du finner en god sparringspartner blant publikum for de neste strategiske grepene som din bedrift skal gjøre innen digital markedsføring?

På konferansen Fremtidens markedsføring får du høre hvordan nye og etablerte selskaper har lykkes med digitalisering.

Annonsørinnhold