Næringsliv

Rema 1000 faller mest i dagligvaremarkedet

Rema 1000 hadde en kjedeandel på 23,6 prosent i første halvår, en nedgang på 0,5 prosentpoeng fra samme periode i fjor. Norgesgruppen styrket sin posisjon.

Foto:Lise Åserud / NTB Scanpix

Foto:Lise Åserud / NTB Scanpix

Artikkel av: NTB
10. juli 2019 - 09.53

Det kommer fram i analysebyrået Nielsens rapport, som ble lagt fram onsdag. Verdiveksten er 1,6 prosent fra i fjor.

Norgesgruppen hadde en kjedeandel på 43,7 prosent, opp 0,4 prosentpoeng. Av kjedens butikker er det Kiwi som kan vise til størst framgang, med 0,5 prosentpoeng.

Coop hadde en nedgang i kjedeandel på 0,2 prosentpoeng, til 29,1 prosent. Her kan Extra vise til en økning på 1,4 prosent, noe som gjør det til butikkene med mest framgang. Ellers i Coop har butikkene enten ingen endring eller nedgang. Mest faller Prix, med en nedgang på 0,7 prosentpoeng i andel.

For Bunnpris er nedgangen 0,1 prosentpoeng, til 3,6 prosent i kjedeandel.

(©NTB)