<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
annonsemarked
Norsk Google- og Facebook-utfordrer henter 110 millioner
Kobler har utviklet en personvernvennlig annonseplattform. Nå henter selskapet 110 millioner med Sparebank 1 Markets som våpendrager. 
Valgte Webstep til annonseplattform
Aller og Amedia valgte Webstep for til å utvikle en ny annonseplattform.
Mediene har mistet to av ti annonsekroner
Norske medier har mistet 19 prosent av annonseinntektene under coronapandemien, viser tall som Medietilsynet har hentet inn.
Vil ta annonsekroner fra tech-gigantene
Kobler utfordrer mektige Google og Facebook i annonsemarkedet. Våpenet det bruker er å koble annonser med relevant redaksjonelt innhold.
Reklameomsetningen sank med 32 prosent i juni
Mediebyråenes reklameomsetning gikk på en kraftig smell i juni. Størst var nedgangen på de to største reklamebærerne TV og internett.
Kraftig fall i annonseinntekter for avisene
Norske papiraviser tapte i fjor hele 740 millioner kroner i annonseinntekter. Samtidig økte inntektene fra digital annonsering kun med 21 millioner kroner.
Annonser skal gi økt inntjening i Asia
Telenor vil ha del i det raskt voksende asiatiske markedet for mobilannonser.